20 augustus 2021

Naar Groningen

In augustus waren er vijf op een volgende dagen droog en zonnig weer vooorspeld. Ik heb toen direct mijn fietstassen gepakt, ze aangehaakt en ben weggefietst. In 5 etappes heb ik 542 kilometers weggetrapt. De foto boven is 's morgens gemaakt bij het uitrijden van het mooie stadje Kampen gelegen aan de IJssel.
Zowel heen als terug fietste ik door de provincie Drente in een geweldig decor van prachtige bossen, uitgestrekte heidevelden en historische dorpjes.
Tijdens de 3e etappe door het Groningse landschap heb ik lang "stil gestaan" bij dit mooie kerkje in Dorkwerd en op de Wierde in Wierum. Mijn fietstocht ging verder door de prachtige Groningse dorpjes Ezinge, Aduarderzijl, Garnwerd en Onderdendam.
Mijn fietsroute ging over rustige paden en wegen door 5 provincies. Mooi dat de randen van de velden vaak begroeid zijn met zonnebloemen, de lievelingsbloemen van Peter...