28 juli 2022

Rondje Pieterburen

In de laatste week van juli ben ik over vele Pieterpaden naar Groningen gefietst. Ging mijn route in mei linksom door Noord-Nederland. Nu liep de fietsroute tegen de klok in. De Waddenzee en het dorpje Pieterburen waren het keerpunt van mijn Tour.
De route ging over de kleine fietspaadjes door het noord Groningse akkerbouwgebied. De kleine wegwijzerbordjes brachten me naar de mooiste dorpjes. Naar Onderdendam fietste ik vele kilometers over het jaagpad langs het water.
De provincie Drente maakt haar faam als fietsprovincie helemaal waar. Je doorkruist bossen en heidevelden over mooie slingerende paadjes. In 5 etappes door 5 provincies heb ik 529 kms weggetrapt. Veel zon en wind gehad, soms onder dreigende luchten gefietst, maar het bleef droog. Het was genieten op het P(i)eterpad. "Er gaat niets boven Grunnen.."